Jak prodávat

Jak mohu prodávat své výrobky?

V případě, že ještě nemáte registraci na serveru Svetnice.cz,postupujte podle návodu v části Registrace a přihlášení v horní části webu.

Pokud už jste na serveru Svetnice.cz registrován jako Kupující, stačí změnit status z Kupujícího na Prodejce. Přihlaste se do systému, v uživatelské liště otevřete záložku Můj účet a změníte Typ registrace na prodávající.

Doplníte své firemní údaje(IČO, DIČ - pokud jste podnikatel) cenu poštovného/dobu dodání,také údaje k bankovnímu účtu, který bude sloužit pro příjem plateb za zboží (údaje si před potvrzením pečlivě zkontrolujte, aby v budoucnu nebyl problém s platbami ze strany Kupujících).A možnost osobního odběru,pokud vám to vyhovuje.

Nezapomeňte si prosím znovu přečíst podmínky prodeje v Obchodních podmínkách.

Přišla mi objednávka. Jak mám postupovat?

Zasláním objednávky Vás Kupující informuje o svém zájmu koupit zboží.

Po potvrzení částečně vyřízené objednávky Kupujícím vám přijde informace e-mailem. Rovněž Kupující je o zamítnutí, resp. potvrzení položek informován e-mailem, není proto třeba jej kontaktovat vnitřní poštou.

Prodejce má povinnost vyjádřit se k objednávce nejpozději do 7 dnů po obdržení objednávky . V případě, že se k objednávce nevyjádříte, vyzveme Vás k odpovědi a v případě, že ani potom objednávku nepotvrdíte (kompletně nebo částečně) ani nezamítl, může být objednávka stornována. O stornování objednávky budete informační e-mailem.

Pokud nebudete moci delší dobu vyřizovat objednávky (např. kvůli dovolené), je vhodné, abyste o tom informovali Kupujících ve svém profilu, v části Důležité upozornění .

Kdy je obchod uzavřen?

Za uzavření obchodu se považuje odeslání objednávky ze strany Kupujícího a následné potvrzení (částečné nebo kompletní) ze strany Prodejce.

Od momentu uzavření obchodu mezi Prodejcem a Kupujícím, je za proces platby a distribuce zboží zodpovědný výhradně konkrétní Prodejce a Kupující.

Portál Světnice je pouze zprostředkovatelem obchodu a nenese žádnou odpovědnost za platby ze strany Kupujících, ani za distribuci zboží ze strany Prodávajících.

Není dovoleno využívat komunikace Kupujícího a Prodejce na sdílení svých kontaktních údajů, zda dohodu za účelem prodeje zboží mimo serveru Svetnice.cz.

Jak dostanu za zboží zaplaceno?

Při zadávání každého zboží máte možnost vybrat si způsob doručení a jeho cenu.

Doporučujeme upřednostnit platbu převodem předem na účet. Při zasílání na dobírku se Vám může stát, že si Kupující balíček nakonec nepřevezme a vzniknou Vám tak zbytečné náklady (poštovné, balné).

Když potvrdíte objednávku, Kupujícímu přijde e-mail s údaji k platbě. Po úhradě obdržíte informaci o změně stavu objednávky. Ve svém přehledu zakázek, v detailu objednávky, budete mít informaci o tom, kam je třeba zboží zaslat.

Po potvrzení objednávky je Kupující povinen uhradit zboží v co nejkratším čase, nejpozději však do 7 pracovních dnů , v opačném případě může být objednávka na Vaši žádost stornována.

V případě neuhrazení platby za objednané zboží má právo Prodejce zrušit objednávku. Pokud potřebujete ohledně objednávky komunikovat s Kupujícím, použijte prosím vnitřní poštu.

Do kdy musím dodat objednané zboží?

Prodejce je povinen zaslat zboží nejpozději do 7 dnů od obdržení platby.

V případě, že to z nějakého důvodu není možné (např. pokud se zboží vyrábí na objednávku), jste povinen o termínu dodání zboží informovat Kupujícího vnitřní poštou a Kupující s tímto termínem musí souhlasit.

I tak by však odeslání zásilky nemělo trvat déle než 14 dní. Výjimku představují případy, kdy Prodejce vysloveně předem upozorní (například při popisu produktu), že dodání (případně i výroba) daného produktu trvá déle než je standardní doba - a upřesní ji.

V případě, že zboží nedodáte ve stanoveném čase, má Kupující právo odstoupit od smlouvy.

Pokud z nějakého důvodu nejste schopen zboží odeslat, jste povinen Kupujícímu platbu vrátit v plné výši - a to nejpozději do 5 dnů od obdržení platby .

Jaké způsoby dodání si mohu vybrat?

Momentálně máte na výběr tyto způsoby doručení:

- Pošta (platba předem nebo na dobírku)

- Světnice umožňuje i osobní odběr zboží.

Po odeslání zboží změňte ve svém přehledu zakázek stav objednávky na "Vyexpedovaná", aby byl Kupující informován o odeslání zboží.

Zboží jste povinen zabalit tak, aby se při přepravě nepoškodil. V případě křehkého a rozbitného zboží třeba použít příslušné označení na poště. Zboží vyšší hodnoty doporučujeme nechat si na poště i pojistit - za doručení zboží odpovídáte Vy.

Pokud potřebujete ohledně objednávky komunikovat s Kupujícím (např. ohledně termínu dodání, velikosti či jiných vlastností zboží), použijte prosím vnitřní poštu.

Více informací o přehledu objednávek naleznete v části Jak si mohu sledovat stav svých zakázek? .

Zboží jste povinen zabalit tak, aby se při přepravě nepoškodil. V případě křehkého a rozbitného zboží třeba použít příslušné označení na poště / u kurýra. Zboží vyšší hodnoty doporučujeme nechat si na poště i pojistit - za doručení zboží odpovídáte Vy.

Pokud potřebujete ohledně objednávky komunikovat s Kupujícím (např. ohledně termínu dodání, velikosti či jiných vlastností zboží), použijte prosím vnitřní poštu.

Jak si mohu sledovat stav svých zakázek?

Po přihlášení se, v uživatelské liště v části Objednávky najdete seznam svých zakázek.